Можем да заспиваме и по-лесно

Можем да заспиваме и по-лесно
Снимка: Thinkstock

Всъщност подготовката за съня не започва както повечето от нас смятат – няколко минути преди сън. Тя започва още през деня. За да спим добре нощем, трябва да умеем да контролираме деня.

Физическото натоварване е доказана помощ за заспиването, не само защото изморява организма, а и защото ни освобождава от стреса и напрежението. Сутрешните и следобедните тренировки са най-препоръчителни, но все пак, ако се наложи да спортувате вечер, направете го поне 3 часа преди сън.

Излагайте се на слънчева светлина. Тя е като акумулатор за биологичния часовник. Най-полезно е слънцето между 6:00 и 8:30 часа.

Прилагайте антистрес техники през целия ден, а преди сън вземете вана и послушайте релаксираща музика.

Ако работите с плаващо работно време, си позволявайте дрямки, когато ви се приспи. Нека те не бъдат по-дълги от 30 минути, за да не нарушат нощния ви сън.

Винаги вечеряйте леко. По-добре закусвайте стабилно, отколкото да вечеряте силна и калорична храна. Избягвайте кофеин, алкохол и сладки изделия няколко часа преди да легнете.

Изградете си навик, който да превърнете в ритуал - заспиване в точен час и събуждане в точен час.

Не гледайте телевизия, не ровете в интернет, преди да заспите. Това само удължава процеса на заспиване, защото мозъкът стои буден.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Какво чудо искате да ви се случи най-силно?

Абонамент