Как да отслабнем дългосрочно и успешно

Как да отслабнем дългосрочно и успешно
Снимка: Thinkstock

Вече е почти средата на юни и много от нас с ужас са установили, че малко са изостанали с грижата за „лятното“ си тяло. Спокойно, почти всички сме така – след дългата и неприятна зима, в която не ти остава нищо друго, освен да се прибереш на топло и да хапваш вкусни неща, дойде една неособено топла пролет, в която... ами, правехме същото. И така, увити в пуловери и якета, пропуснахме да забележим, че има едни пет-шест килограма, които са почти невидими под вълнена рокля, но под ефирна пола или, ужас, под бански, се набиват на очи и от Космоса.

Та, за всички, които са увесили нос, защото лятната почивка вече чука на вратата, а огледалото показва нещо, което не искате никой друг на вижда, подготвихме няколко бързи съвета за временно справяне с проблема. Казваме временно, защото много пъти сме говорили, че отслабването не може да е цел за 1 седмица, 10 дни или някакъв подобен кратък период. Свалянето на килограми трябва да е осъзнат процес, с ясната представа, че е нормално да отнема време и това е биологично обусловено.

И така, ето няколко препоръки за промяна в режима на хранене, която вероятно ще допринесе за сваляне на килограми:

1. Спрете всякакви тестени, захарни, нишестени храни. Те изобилстват на въглехидрати, които пък, особено когато прекалим с тях, способстват за задържането на ужасно много вода в тялото ни. Всеки грам гликоген (това е глюкозата, която тялото няма как да усвои, защото е излишна, и тя се задържа в черния дроб) се свързва с 4 грама вода. Можете да си представите колко много излишна вода държите в организма си, благодарение на непрекъснатото похапване на вафли, шоколади, картофи, ориз или хляб. Поинтересувайте се повече кои храни са въглехидратни и се опитайте да ги ограничите максимално, особено тези, които имат нулева хранителна стойност (вафли, шоколади и тн). Ще видите сами колко бързо ще започнете да се освобождавате от излишната вода, подуването и подпухването ще изчезнат и, особено ако съпроводите всичко това с поемане на повече течности под формата на вода и чайове, ще имате почти моментален ефект в свалянето на килограми. Те, разбира се, ще са САМО вода първоначално, но ако продължите по-дълго време, ще започнете да сваляте и мазнини.

2. Движете се повече. Знаем, че всички го казват и звучи като клише, но, повярвайте, има смисъл. Свалете си на телефона някое приложение за броене на крачките, които правите през деня, и следете колко се движите. Много е вероятно да установите, че правите под 5000 крачки на ден, което се смята за силно уседнал живот – постарайте се да ги увеличите! Сезонът предполага да ходите пеша на работа, може да се качвате и слизате пеша по стълбите (асансьорите в България и без това са опасни), разхождайте се повече и се старайте да вдигнете крачките до около 10 000 на ден. Това е стойност, която ще ви въведе в зоната на активните хора. Съчетанието между здравословен хранителен режим и физически физически живот почти на 100% ще ви помогнат да свалите килограми, освен ако нямате хормонално или друго заболяване, което пречи на процеса на отслабване.

Снимка: Thinkstock

3. Потърсете информация за натурални добавки, които ще ви помогнат да се освободите от излишната вода и ще регулират апетита ви. Всички, които някога сме били на диета, знаем, че първият ефект от нея е ГЛАДЪТ. Да, апетитът сякаш скача до небесата още от сутринта на първия ден, само защото знаем, че шоколадът вече е в графа „забранени удоволствия“. За щастие, вече има достатъчно препарати, в които натурални съставки са комбинирани по начин, който ви улеснява в удържането на лакомията и така ви дават стимул да продължите напред.

Една такава вълшебна добавка е артишокът и по-специално – неговата сърцевина, която е истински помощник в елиминирането на излишните килограми, токсините и топенето на мазнините. Тайната се крие в цинаринът – вещество, което се съдържа в изключително високи стойности в артишока. Цинаринът е истински бич за мазнините, освен това намалява апетита и, тъй като съдържа фибри, спомага за изхвърлянето на отровите от организма. Добавка като тази ще ви помогне да удържите първата седмица – след това става по-лесно, особено ако сте отчели някакъв спад в килограмите (а най-вероятно ще сте).

4. Помолете близките ви да бъдат съпричастни с усилията ви. Често опитите за сваляне на килограми биват саботирани от най-близките ни хора, които, в опита си да бъдат мили и добри, ни казват „много добре си изглеждаш, я си хапни малко торта“. Подобно отношение не ви върши добра услуга, напротив – първо, това ви създава лъжливо впечатление, защото вие, все пак, имате огледало вкъщи и усещате дали излишните килограми ви тежат, и второ – навикът да се започва режим и да се спира рязко на третия ден чрез изяждане на хиляди калории под формата на вредни храни, се отразява дългосрочно негативно. Свикването с мисълта „аз просто не мога да спра да ям“ или „няма как да се лиша от торта“ е вредно и адски демотивиращо. Можете да се ограничите и няма да ви стане нищо, ако не ядете торта. Просто вярвайте в себе си и си дайте малко време да си докажете, че можете. Помолете обаче и близките ви хора да ви помогнат, а не да ви пречат.

5. Не се хвърляйте в модерни диети на този или онзи, известни с това, че за 10 дни ще свалите купища килограми. Това е биологично невъзможно. 1 килограм мазнина съдържа 9000 калории - сами можете да сметнете какъв отрицателен калориен баланс трябва да имате, за да свалите 1 килограм тлъстини, нали? Не се хвърляйте и в диети, които съдържат по 500 калории – това е нищожно малко и в дългосрочен план е не само неработещо, но и адски вредно. Информирайте се, четете повече и яжте качествени, здравословни храни.

И най-важното – не бъдете „на диета“, а променете режима на хранене. Гарантираме ви, че успехът не само ще дойде, но и ще остане!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент