Яжте малко повече от тези 3 неща и ще се радвате на дълъг живот

Яжте малко повече от тези 3 неща и ще се радвате на дълъг живот
Снимка: Thinkstock

Малки подобрения в хранителния режим, свързани с по-голяма консумация на плодове, зеленчуци и риба, могат значително да увеличат продължителността на живота, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

Става въпрос за първото изследване, което показва, че здравословното хранене в разстояние на най-малко 12 години значително намалява риска от смърт вследствие на сърдечносъдови болести, отбелязаха учени от Харвардския университет.

Те изследвали връзката между промените в храненето на близо 74 000 възрастни през периода 1986-1998 г. и риска от смърт за тях през следващия 12-годишен период - 1998 - 2010 г.

Участниците били интервюирани за хранителния им режим на всеки 4 години, както и за начина им на живот и здравословното им състояние на всеки две години.

Резултатите показали, че подобренията в хранителния режим за 12-годишен период водят до намаляване на риска от смърт за следващите 12 години.

"Резултатите хвърлят светлина върху продължителния благотворен ефект за здравето в резултат на подобреното качество на хранителния режим - заяви ръководителят на изследването проф. Франк Хю от университета.

"Хранителните навици могат да се възприемат в зависимост от кулинарните и културни предпочитания на всеки индивид, както и в зависимост от здравословното му състояние."

За подобряване на хранителния режим допринасят най-много зърнените храни, плодовете, зеленчуците, рибата или омега-3 мастните киселини.

Снимка: Thinkstock

20-процентното подобряване на хранителния режим, което може да се изрази в заменяне на порция червено месо или колбаси с ядки или зеленчуци, е свързано с 8-17-процентно намаляване на риска от смърт.

Влошеното качество на хранителния режим обаче води до увеличаване на риска от смърт с 6-12 процента за същия период.

Сред участниците, които по-дълго се придържали към здравословно хранене, намаляването на риска от смърт поради всякакви причини е 9-14-процентно.

Резултатите от изследването са публикувани в New England Journal of Medicine.

Снимка: Thinkstock

За още полезни и практични статии харесайте страницата ни във Facebook ТУК.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент