Платена публикация

7 разлики между кафявия и белия ориз

7 разлики между кафявия и белия ориз
Снимка: netinfo

Знаете ли, че кафявият (пълнозърнест) и белият ориз на практика са едно и също зрънце, но с различна степен на обработка? Така нареченият "бял ориз” се получава при остъргването на кафявия слой с големи каменни “шкурки”.

Какви са разликите между двата вида обработка и кой да изберем, за да приготвим любимите си пълнени чушки, може да видите тук:

– Фибри: кафявият ориз е източник на фибри – в повърхностния кафяв слой се намират полезните растителни влакнини, които са толкова важни за перисталтиката и правилното функциониране на храносмилателната система. При белия ориз фибрите са значително по-малко, тъй като околоплодната обвивка е отстранена.

– Витамини: в триците и зародиша на пълнозърнестия ориз се съдържат ценните витамини тиамин (В1), ниацин (В3) и В6, които помагат на нервната ни система да е здрава, а зародишът е богат на витамини А и Е. Белият ориз е по-беден на витамини от кафявия.

– Минерали: кафявият ориз съдържа повече калций, магнезий, желязо и калий от белия.

– Сложни въглехидрати: те са от изключително значение за ежедневното ни хранене, тъй като засищат за по-дълго време и увеличават нивото на кръвната захар постепенно. Диетолозите препоръчват консумация на сложни вместо прости въглехидрати като захарта например, като профилактика на метаболитни заболявания. И белият и кафявият ориз са източник на сложни въглехидрати и са препоръчителни за ежедневна консумация.

Снимка: netinfo

– Време за варене: пълнозърнестият ориз се вари 40-50 минути, изисква накисване и не омеква дори след продължително готвене. Причината е твърдата околоплодна обвивка, която трудно пропуска течности и не позволява омекването на зърното. Белият се сварява бързо - за 15-20 минути и не изисква накисване.

– Глутен: Глутенът е сочен за виновник за редица заболявания. Добрата новина е, че нито кафявият, нито белият ориз съдържат този белтък. Оризът е безглутенова култура, независимо от степента на обработка.

– Кулинария: Шеф готвачите често предпочитат белия ориз, защото с него ястията стават вкусни и с позната консистенция. От друга страна, пълнозърнестият ориз е основен елемент в менюто на тези, които държат на здравословната диета.

А знаете ли, че съществува и трети вариант между кафявия и белия ориз и той се нарича ориз Баланс: при него повърхностния слой и зародиша се отстраняват частично, запазвайки голяма част от витамините, минералите и фибрите. Ориз Баланс се сварява бързо като белия и има мек и деликатен вкус.
 

Снимка: netinfo

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Оферти