Ако сте гледали реклами с женски образи последните 24 часа – почти невероятно е да не сте – сигурно можете лесно да отговорите на въпроса „Разпознах ли се в някоя от тях?“.
Разпознахте ли се в нереалистично слабите, със сияйна кожа, винаги засмени и пълни с енергия жени? Отговаря ли дори един образ на жена, използван в реклама, на това, което виждате всеки ден в огледалото?
Отговорът вероятно е НЕ и това не е предположение, а факт, който се потвърждава и от проучване, проведено от козметичния гигант Dove, според което 70% от жените продължават да не намират прилика между себе си и женските образи, представени в изображенията в публичното пространство.
Въпреки че тенденциите за представяне на жените в медиите и рекламите в по-реалистичен и естествен вид се засилват, истината е, че продължаваме да гледаме изкуствено подобрени, дигитално обработени и приведени в „социално приемлив“ вид фотографии на жени.
Сега обаче всяка една от нас има шанса да промени този факт и да се изправи срещу стереотипите за красота, наложени в публичното пространство, защото Dove, заедно с партньорите си GirlGaze и Getty Images, се опитват да променят този факт и да се изправят срещу стереотипите за красота, наложени в публичното пространство, като през 2019г. стартират кампанията #ShowUs на глобално ниво.
В рамките на кампанията в Getty Images – една от най-големите платформи за фотографии, бяха публикувани над 5000 фотографии на естествено и реалистично изглеждащи жени, без подобрения, филтри и дигитална обработка.
Инициативата започва и в България на 1 март тази година и ще продължи до средата на април, а локалното послание, под което ще се проведе, е #ShowUs Покажете ни повече жени като нас. Покажете ни красотата, която излиза извън рамката на стереотипите. И влиза в реалността.
И за да излезе извън пожелателното действие, а да направи нещо реално, организаторите приканват всички български жени да се присъединят и подкрепят каузата чрез натискане на бутона „Подкрепям инициативата“ в сайта dovemybeauty.bg.
След толкова години, в които сме ставали свидетели на изкуствени женски образи, които имат единствено негативен ефект върху самочувствието на жените и показват на малките момичета един фалшив техен бъдещ образ, сега най-накрая имаме шанс да се покажем на света такива, каквито сме – естествени и неподправени. Такива, каквито сме, когато се разминаваме по улицата, когато се срещаме след работа, или се виждаме на огледалото вкъщи.
За всяка жена, която се присъедини към проекта у нас, Dove ще отделя по 1 лев в подкрепа на Български фонд за жените (БФЖ) - организация, която активно работи за премахване на дискриминацията спрямо жените и в частност – против наложените стереотипи за женска красота.
В България посланието на Dove - #ShowUs Покажете ни повече жени като нас, ще бъде предадено през ключовия образ на българката Елена. Визиите на още 8 жени, борещи се с различни стереотипи, ще дадат гласност на кампанията.
А всяка жена, участвала в социалната кампания, ще допринесе за финансовата подкрепа на БФЖ, което пък ще позволи на организацията да комуникира по-пълноценно и мащабно своите собствени проекти и инициативи в подкрепа на жените у нас.