Тази ли? Тя е страшна киселячка!

тъжна кисела жена
Снимка: Thinkstock

Чували ли сте наскоро някой да ви определя като кисела? Чувствате ли се като една адски неприятна киселячка, която иска да удуши всеки срещнат, защото нещо във вида на хората ужасно, ама ужасно ви дразни?

Освен ако не сте психопат, а вие вероятно не сте (да се надяваме!), значи вероятно просто сте... наистина кисела. Не само отвън, но и отвътре. Това означава няколко неща, които е добре да чуете и осмислите, защото е важно за вас, за здравето ви, а оттам и за много други хора около вас.

тъжна кисела жена
Снимка: Thinkstock

Нарушението на алкално-киселинното равновесие в организма е едно от най-масово разпространените страдания на модерния човек. Тоест – не се бийте в гърдите и не се мислете за нещо уникално, защото най-вероятно половината хора в метрото, в което сутринта сте се возили (с киселата си физиономия!), са също толкова кисели, ако не и повече.

За да си представим какво е да сме кисели отвътре, трябва да знаем, че е добре да поддържаме нивата на PH в граници между 7,35 и 7,45. Това, разбира се, не означава да подчиним целия си живот на това да си мерим PH-то като обезумели, а просто да възприемем разумен режим на хранене и на живот.

тъжна кисела жена
Снимка: Thinkstock

Да приемаме достатъчно алкални храни и по-малко киселинни. Както и да не прекаляваме с употребата на алкохол и цигари, а последното, ако може – да го сведем до минимум или въобще да го откажем.

За да поддържа постоянно ниво на PH на кръвта, тялото ни има система от регулиране на изхвърлянето на киселините – така дълго време може да си останем в блажено неведение, че организмът ни страда. Ще го разберем много ясно обаче, когато започнем да виждаме в огледалото киселата си физиономия, когато изведнъж на главата ни се стовари дошла неизвестно откъде болест, когато дрехите престанат да ни стават и започнем да се чувстваме подути, дебели, уморени и вечно пуфтящи. 

тъжна кисела жена
Снимка: Thinkstock

Това се случва, тъй като киселинната среда пречи на усвояването на кислород от клетките, а оттам всичко поема по лош път – нямаме енергия, органите не могат да се справят с токсините и, казано накратко, тръгваме по наклонената плоскост към различни тежки състояния.

Нямаме за цел да ви докарваме до паника, но те включват камъни в бъбреците, сърдечно-съдови оплаквания, диабет, депресии и какво ли още не, на фона на които – сами разбирате – това, че физиономията ви е кисела, е най-малкият ви проблем!

Разбира се, едно зло никога не идва само и в случая киселинната ни кръв не се е самозародила от нищото.

тъжна кисела жена
Снимка: Thinkstock

За нея сме си почти изцяло виновни ние – да, ние, които се тъпчем със сандвичи със съмнителен произход, угаждаме си с изкуствени храни от шушкащи станиолени пликчета, пием шестте си кафета с по две лъжички захар всяко, а после изяждаме и по една суха паста, да не би случайно да ни падне кръвната захар.

Казано по-деликатно – повишената ни киселинност се дължи на това, че ядем безразборно, предимно киселинни храни, не приемаме никакви – или почти никакви - плодове и зеленчуци, водата я използваме само, за да се къпем, движението ни през деня се изчерпва със 17-те крачки до колата и обратно и всичко това гарнираме с алкохол и доста цигари.

тъжна кисела жена
Снимка: Thinkstock

Ако имате съмнение, че кръвта ви е прекалено кисела, най-бързият начин да го разберете е чрез лабораторен тест. А в аптеките се продават и тест ленти за проверка на PH-то на урина и слюнка. Докато разберете резултата обаче, нищо не ви пречи да направите една лека, но наистина смислена промяна на начина си на живот.

Като начало, откажете се от кафето или поне го намалете. Обещаваме ви - никой не е умрял, защото не е пил по два литра кафе на ден. Можете да го замените със зелен чай (добре е да не изсипвате захарницата в него) – той също съдържа кофеин, но не е киселинен, а алкален, и съдържа доста антиоксиданти.

Пийте достатъчно вода, само не и докато се храните – така пречите на ензимите да си свършат работата и да обработят веществата, както те си знаят.
 

Яжте повече зеленчуци, а под повече се разбира „на всяко хранене“. Не е трудно – броколи, зеле, краставици, домати, свежи салати... Има достатъчно възможности, просто трябва да си отворите очите за тях.

Преустановете тъпченето с тутманици, кифли, баници и всякакви други тестени, транс-мазнинни бомби, които са чудесни, ако искате да си докарате високи стойности на киселинност.

Месото също попада в графата на храните, повишаващи киселинността, така че не прекалявайте и с него. Въобще, ако ви е трудно да запомните толкова упътвания, пробвайте да помните основните правила: яжте много зеленчуци, пийте чайове и вода, движете се. Потърсете в Google таблица с храните според ефекта им върху алкално-киселинните нива, и се опитайте да си съставите меню по него.

Допълнителна помощ в поддържането на алкално-киселинния баланс ще ви окаже важният минерал натриев фосфат. Можете да си го осигурите, ако приемате Шуслерова сол №9. Така ще сте сигурни, че сте елиминирали излишните киселини, а освен това тази сол е много ефективна и при затлъстяване, мазна кожа и коса, акне, при парене в стомаха и стомашни киселини.

Обикновено, когато сме „стръвни“ за сладко и мазно или към много протеини, всъщност страдаме от дефицит на натриев фосфат. И въобще, ако живеете по гореописания модел, в който кафетата, цигарите, бонбоните и алкохолът са поставени на пиедестал (дори и несъзнателно), значи сте идеални кандидати за една алкализираща програма с комбинация Шуслерови соли, за да изчистите натрупаните токсини в организма и да върнете минералния му баланс.

Рецептата е лесна: сутрин приемате сол №8 натриев хлорид, на обяд - сол №10 натриев сулфат, а вечер - сол №9. Приемът е по 5 таблетки от всяка сол на ден, като програмата се прави 2-3 пъти през годината в продължение на 1 месец.

И, за финал – движете се. Това не значи само да идете пеша до 1-я етаж, а да мислите за това колко се движите всеки ден. Инсталирайте на телефона си приложение, което мери изминатите крачки на ден, и му сложете цел от 10 000 крачки дневно.

Това е малко повече от минимума, който ви трябва, за да се поддържате в кондиция и здраве. Всичко отгоре е добре дошло, но като начало опитайте да стигнете този брой крачки.

А след месец на този режим, тоест – с този нов начин на живот, се погледнете в огледалото – сигурни сме, че оттам няма да ви гледа онази кисела и нещастна физиономия!

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Кое е вашето сутрешно "гориво"?

Мара Белчева - красивата българска поетеса
Известни

Мара Белчева - красивата българска поетеса

Битка за сърцето на една от най-красивите поетеси била причина...

Маршът на незадоволените жени
Свободно време

Маршът на незадоволените жени

Телата им са покрити с кожа, главата с косми, имат две очи...

8-те навика на щастливите хора
Свободно време

8-те навика на щастливите хора

Има много практични неща, които всяка от нас прави...

Абонамент