Как да се предпазим от травми, качвайки се на ските

Гледай какво правя и се учи
Снимка: ЕПА/БГНЕС

Зимата най-накрая напомни за себе си с обилните снеговалежи, които са сред любимите природни дадености на запалените скиори. Преди обаче да нарамите ските и да се отправите към планиските склонове, вземете няколко превантивни мерки, за да се насладите на пълноценно и безболезнено спускане по пистите.

* Ските са доста натоварващ спорт, затова е от здравословно значение да подготвите тялото си и особено коленете и глезените със серия от упражнения. Започнете поне две седмици по-рано с тренировки у дома или във фитнес залата, наблягайки на занимания, укрепващи цялостната структура на краката.

* Студеното време може да причини схващания на мускулите, така че отделете 15 минути, за да разтегнете крайниците и гърба, с което ще подобрите тяхната еластичност преди да закопчаете автоматите и да извикате: "Пистааааааааа..."

* Много хора се подлъгват от минусовите температури, но всъщност слънчевите изгаряния в планината могат да се окажат в пъти по-болезнени от морските, което налага да не се разделяте със слънцезащитния крем.

* Пиийте достатъчно течности, защото обезводняването е редовен спътник на повечето физически натоварвания.

* Носенето на каска е важна част от екипировката особено при децата, за да бъдат избегнати по-тежки контузии на главата.

* Добре е да си направите здравна планинска застраховка, която изцяло ще покрие евентуалните разходи по транспорт и лечение при по-сериозен инцидент със ските.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

Каква зимнина ще правите това лято?

Абонамент