Как да се погрижим най-добре за очите си през лятото

Как да се погрижим най-добре за очите си през лятото
Снимка: Thinkstock

Слънчевите дни, искрящата морска вода, разходките по плажа и безбрежните пътувания – всички искаме да се потопим в лятото още днес.

Но помислихме ли за всичко? Вероятно да – за защитаване на кожата от ултравиолетовите лъчи има слънцезащитен крем, против ухапванията от комари – репелент, а против високите температури – широкопола шапка.

А очите? Как ще защитите очите си?

Изморени от целогишната работа на компютъра, те също имат нужда от своята лятна ваканция и възстановителен режим.

Заложете на тези 3 важни начина за защита на очите, защото сме длъжни да пазим най-ценното си – зрението.

Екранна диета

Колкото по-малко се взирате в екран през ваканцията си, толкова по-добре. Знаем за изкушението да следите и от плажа какво се случва в социалните мрежи, но за очите съчетанието между силно слънце и усилието да се прочете нещо на екран, е прекалено голямо.

Оставете си 30 минути преди вечеря за „наваксване“ с интернет-живота, но през останалото време се насалждавайте на реалността. Тя поне не изморява очите толкова много.

Снимка: Thinkstock

Качествени слънчеви очила

Заблуда е, че слънчевите очила са просто аксесоар. Те са важно предпазващо средство за едно от най-важните ни сетива – зрението.

Едни добри слънчеви очила трябва да осигуряват почти 100% защита от UVA и UVB лъчите, да са защитени отвътре и отвън от надраскване и да са 3 поляризирани слоя, които блокират вредните лъчи.

Още по-добре би било, ако слънчевите ви очила комбинират в себе си защита от слънчевите лъчи и от синьото сияние на мониторите, както и да намаляват отраженията при нощно шофиране.

Така ще сте спокойни, че очите ви са наистина защитени от ярката светлина.

Снимка: Thinkstock

„Оранжева“ диета

Здравето на очите много зависи и от витамините и минералите, които приемаме. През лятото естествено е по-лесно да имаме разнообразно хранително меню. За очите то трябва да включва плодове и зеленчуци с оранжев цвят – кайсии, моркови, праскови.

Не забравяйте също омега-3 мастните киселини от морските дарове и яйца заради съдържащия се в него лутеин.

Снимка: Thinkstock

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Абонамент