В мъжката брада има повече бактерии отколкото в кучешката козина

Снимка: iStock

Швейцарски екип установи, че в мъжката брада се съдържат повече бактерии, отколкото в козината на кучето, съобщи изданието "Юропиън рейдиолоджи".

Професор Андреас Гуцайт и неговите колеги от медицинския център Хирсланден са си поставили задачата да установят хигиенично ли е използването на скенери, предназначени за хораза изследване на домашни любимци, най-често кучета.

Подобна практика смущава много пациенти, тъй като се притесняват да не се заразят в томографа, където преди това е било преглеждано животно.

f
Снимка: iStock

Екипът на проф. Гуцайт е направил подробни изследвания на микробиота на човека и кучето. Специалистите анализирали проби от козината на 30 кучета от различни породи. И ги сравнили с тези от брадите и устите на 18 мъже.

Учените също анализирали количеството на микроби в томографи, където се преглеждат и кучета, и в такива, през които преминават само хора.

Резултатите показаха, че при всички мъже бактериалното натоварване е по-голямо, отколкото при животните. В мъжката брада са открити по-големи количества опасни за здравето бактерии. Такива патогени са намерени при 7 от 18 мъже и само при 4 от 30 кучета.

f
Снимка: iStock

В устите на мъжете са открити повече микроби, отколкото в тези на кучетата, но с по-малка разлика. В "кучешките" скенери са намерени значително по-малки натрупвания на бактерии, отколкото в използваните само от хора магнитно-резонансни уреди.

Не пропускайте нашия раздел "Оферти", в който ще откриете полезни, практични и прекрасни продукти на промоция от българския пазар, специално селектирани за вас от екипа на Edna.bg.

апп