Всеки ден се сблъскваме с намръщени хора - в автобуса, на работа или вкъщи и често си мислим,че лошото настроение ни връхлита отвсякъде и не можем да излезем от неприятните ситуации по никакъв начин. Как да не позволяваме хората в лошо настроение да съсипват деня ни и да ни карат да се чувстваме виновни за техните неприятности?
Много важно е, когато някой ни се оплаква за нещо, да не го съдим, а да му отговорим с усмивка, като насочим темата на разговор към нещо позитивно. В никакъв случай не бива да започваме и ние с оплакванията „от съпричастност”, защото това води до навлизане в омагьосан кръг от негативна енергия.
Друга стратегия е да направим на човека комплимент. Дори и да не е толкова искрен, със сигурност ще го накара да се усмихне и да благодари.
Ако някой вкъщи много ви се мръщи, направете му забавен номер, кажете му виц или гледайте заедно комедия. Смехът държи негативните емоции надалеч.
Изключително важно е в ситуации на конфликт да не се опитваме винаги да сме прави, а да видим проблема от гледната точка на другия. В желанието си да променяме хората или да им дадем „урок”, ние никога не стигаме до нищо добро, а само трупаме негативи.
Ако някой непознат в градския транспорт ни дразни с оплакванията си, решението е много лесно- слушалките, любимата песен и намръщеният човек вече го няма.
Една печеливша стратегия при получаване на лоши новини е винаги да търсим хубавото в тях.
Ако например ни откажат повишение, не бива да се фокусираме върху липсата, а да извлечем доброто от ситуацията. В случая например ще може да си починем по-дълго през лятото .
Искаме да опитаме нещо ново и нестандартно, а хората около нас ни казват,че е по-добре да се откажем? По-добре да следваме интуицията си, а не чуждото мнение. Много е вероятно тези хора просто да ни завиждат за смелостта.
Дори и да се провалим, това със сигурност ще ни направи по-опитни и по-внимателни за в бъдеще.
И да не забравяме да се усмихваме, дори и без причина. Това моментално прогонва негативната енергия от нас.
Вижте повече:
Автор: Ирина Митева
Прочетете още:
За доброто трябва да се говори
Удивителните комплименти, с които всяка Edna от нас трябва да започва деня си