Тайната на женския комплекс за малоценност

Тайната на женския комплекс за малоценност
Снимка: Thinkstock

Жените страдат от комплекс за малоценност още от 6-годишна възраст, предаде Асошиейтед прес. Това доказаха учени от Нюйоркския университет с изследване, публикувано в сп. "Сайънс".

Малките момичета вярват, че мъжете по начало са по-умни и по-талантливи от жените, което ги демотивира да предприемат нови начинания и да правят кариера.

Наличието на този стереотип не е изненада, но откритията показват, че тези отклонения могат да засегнат деца в много ранна възраст.

"Обществото ни свързва високо интелектуалните способности повече с мъжкия пол отколкото с женския", каза съавторът на проучването професор Андрей Симпиън.

Изследването беше проведено сред 400 деца на възраст между 5 и 7 години. В първата част на момчетата и момичетата беше разказана история за "много, много умна" личност, въплъщаваща детската представа за брилянтност.

После всички бяха помолени да идентифицират този човек измежду две снимки на мъже и две на жени. Хората от фотографиите бяха добре облечени, на приблизително една и съща възраст и изглеждаха еднакво щастливи.

5-годишните свързаха брилянтността с техния собствен пол. Но по-големите, които посещават училище, очевидно утвърждаваха половите стереотипи. На възраст между 6 и 7 години момичетата избираха категорично повече мъже от четирите снимки.

Резултатите бяха подобни, когато им бяха показани снимки на деца. Интересен е фактът, че момичетата избраха повече представители на своя пол, когато ги помолиха да покажат кое от децата се справя добре в училище според тях. Това означава, че тяхната представа за брилянтност не се базира на академичното представяне.

Снимка: Thinkstock

"Тези стереотипи се разпространяват свободно, без да са подкрепени от никакви обективни показатели, като постижения и интелигентност", добави професор Чимпиън.

Във втората част от проучването децата трябваше да играят на две бордови игри - едната "за деца, които са истински умни" и другата "за деца, които се стараят много упорито". Момичетата и момчетата на 5-годишна възраст проявиха сходен интерес към първата. По-големите момчета също, но момичетата на 6-7 г. поискаха да играят втората игра.

Снимка: Thinkstock

Все още не е ясно откъде идват стереотипите, но най-вероятните източници са родителите, учителите, връстниците и медиите. Очевидно е обаче, че трябва да се предприемат действия, така че тези отклонения да не повлияят професионалния стремеж на жените.

Компанията "Мател", производител на куклите Барби, предприе стъпки към борбата с половите стереотипи.

Кампанията "Ти можеш да бъдеш всичко" насърчава момичетата да станат палеонтолози, ветеринарни доктори и професори, както и други професии. Тя поддържа и възможността малките жени да се превърнат в принцеси от приказките.

Снимка: Thinkstock

Психоложката професор Ребека Биглър от Тексаския университет в Остин каза, че колегите й са свършили "изключително добра работа".

Тя добави, че стереотипите се задълбочават в началните класове на основното училище. Тогава учениците изучават гениални личности от сферата на науката, историята, музиката и литературата, които са предимно мъже.

Според нея е важно уроците да се комбинират с информация за половата дискриминация.

Хороскоп за деня

Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня
Виж Съвет на деня
Съвет на деня

Авторите

Edna пита

В каквa роля сте през тази учебна година?

Трите зодии, без които светът не би оцелял
Астрология

Трите зодии, без които светът не би оцелял

Светът е балансиран, защото е населен с различните представители на...

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам
Свободно време

Ненормална съм, мрънкам и не знам какво искам

Днес решихме да ви припомним един текст, който ни показва...

Сексът, от който се страхуват жените
Свободно време

Сексът, от който се страхуват жените

Eдна от най-обсъжданите и най-скандалните теми - това е темата за...

Абонамент