Да даряваш не означава да даваш, а да подкрепяш

Да даряваш не означава да даваш, а да подкрепяш
Снимка: Thinkstock

Гражданският сектор демонстрира висока ангажираност със социални каузи, но въпреки това корпоративният е този, който реализира близо половината от даренията в страната ни на годишна база.

Това, което сочи последният анализ на Българския дарителски форум, е, че бизнесът намалява обема на финансиране към обществено значими проекти и сфери, но за сметка на това увеличава с над 50% нефинансовата си подкрепа.

Данните говорят за това, че даряването на стоки и услуги става все по-предпочитан от компаниите начин да демонстрират своята социална отговорност и ангажираност към дадена кауза, вместо да отделят средства от бюджетите си. А дали това е ефективно?

„Хората най-често асоциират дарителството с даване на финансови средства, а всъщност то има много повече лица.

Да даряваш не означава само да даваш, а да подкрепяш една кауза – с експертиза, време и въобще всичко, което ще я подпомогне.

Даряването на стоки и услуги е подкрепа, която може да бъде не само еднократен акт, а част от устойчива и осъзната социална отговорност, както често се случва в нашата практика.“ – коментира Соня Главова – Експерт „Комуникации и социална отговорност“ във фондация „За Нашите Деца“.

„Често нашите социални работници виждат как родители се принуждават да се разделят с децата си, защото нямат най-необходимите неща за тяхното отглеждане – пелени, козметика, мляко. Дарявайки своите стоки за деца и семейства в нужда, брандове като Pufies и Teo bebe ни помагат да се борим с този проблем. В същото време те спонсорират наши благотворителни събития, а служителите им организират доброволчески инициативи, отново в подкрепа на каузата всяко дете да живее в семейство.

Това е пример за социална отговорност, която обединява няколко механизма на даряване и среща нуждите и на двете страни – дарител и подпомогнат.“, допълва Соня Главова.

Но дали с нарастването на интереса от страна на бизнеса към даряване на стоки и услуги не нараства и рискът компаниите да се освободят от ненужни или залежали стоки, обличайки го като дарителски акт?

„За да бъде този тип дарителство полезно за обществото, е важно то да бъде съобразено с необходимостта на нуждаещите се групи. Всяко подобно дарение трябва да бъде съгласувано с неговия получател, за да потвърди той, че то наистина е необходимо и може да подпомогне дадената кауза.“ – коментира още Соня Главова.

Хороскоп за деня

Магическата топка
Попитай Магическата топка
Каква си според асцендента си
Каква си според асцедента си
Виж Съновника на Edna
Съновник
Виж Тайна на деня
Тайна на деня
Изтегли Късмет на деня
Късмет на деня
Изтегли Карта Таро на деня
Карта Таро на деня

Авторите

Оферти